Наукові пікніки у Бережанах

5 травня 2017 року з метою популяризації науки на площі Ринок відбулись «Наукові пікніки у м. Бережани». До учасників, які приїхали у Бережани із різних навчальних закладів Тернопільської та Львівської  областей, з привітальним словом звернулись координатори наукових пікніків у Тернопільській області Христина Білініська та Михайло Сиротюк, координатори у м. Бережани Алла Соколовська і Роман Перунов. Наукові пікніки – це демонстраційні інтерактивні експерименти для всіх бажаючих долучитися до таємниць науки. При цьому науково-просвітницька робота поєднувалась із грою та навчанням.

Під час проведення наукових пікніків всі відвідувачі мали можливість ознайомитися з різними технічними пристроями, спостерігати та проводити цікаві досліди з фізики, хімії та біології.

Кафедру інформатики та методики її викладання ТНПУ ім. В. Гнатюка на цьому святі науки представляли магістранти Шпортак Уляна, Віятик Христина та Козбур Марія. Вони демонстрували усім бажаючим роботу робота-прибиральника сміття на базі Lego EV3 та надрукований на 3Д-принтері макет Кременецького замку, розповідали про основи програмування роботів Lego, 3Д-моделювання і 3Д-друк.

 

 

ОСНОВИ 3D-МОДЕЛЮВАННЯ ТА ДРУКУ У STEM-ЦЕНТРІ «ЦИФРОВІ ЕРУДИТИ»

   У перший день весни STEM-центр «Цифрові ерудити», який діє при кафедрі інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, приймав у своїх стінах вчителів інформатики та математики. Понад 20 педагогів міста Тернополя та області долучились до розвитку STEM освіти Тернопільщини.

  Викладачі та студенти фізико-математичного факультету продемонстрували власні проекти, реалізовані у програмах для 3D-моделювання та надруковані на 3D-принтері, який презентували у STEM-центр депутати Верховної Ради України з Тернопільщини. На даний час триває друк реконструкції Кременецького замку. Гості STEM-центру мали змогу не тільки ознайомитись із новою та дуже перспективною технологією, а й побачити як виглядала перлина історичної спадщини Тернопільщини у її початковому вигляді. Реконструкція та друк здійснюється в рамках проекту «Друге життя замків Тернопільщини», який реалізується на кафедрі спільно із ТОДА за архівними матеріалами з використанням сучасних технологій.

 Учителі також мали змогу опанувати навичками самостійного створення 3D-моделей у спеціальній комп’ютерній програмі. Розробник кращого учительського проекту, створеного під час тренінгу, отримав подарунок, надрукований на 3D-принтері.

  Захват від побаченого та почутого, задоволення від власних досягнень, сертифікати про підвищення кваліфікації з основ 3D-моделювання та друку, позитивні емоції від спілкування із викладачами університету та креативні плани для розвитку STEM-освіти у своїх навчальних закладах – це далеко не повний перелік озвучених учасниками позитивних моментів організаторам заходу – викладачам кафедри Н.Р. Балик, О.В. Барна, С.В. Мартинюк, Г.М. Скасків, Г.П. Шмигер та керівнику Центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО Л.Є. Кривокульському.

 

 

СПІВПРАЦЯ УНІВЕРСИТЕТУ ТА ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ

 Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка є навчальним закладом, у якому не тільки по-сучасному й компетентно навчають майбутніх педагогів. Він також є майданчиком, у якому підвищують свій професійний рівень вчителі та викладачі навчальних закладів м. Тернополя та області. Саме для реалізації ідеї, що сьогодні успішною є людина, яка постійно навчається, та для перетворення університету із навчального закладу «для студента» у навчальний заклад «для людини та її розвитку» на фізико- математичного факультету діє Міжнародний тренінговий центр «Освітня інноватика».

  Фундаторами центру є кафедра інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та Технічно-гуманістична академія м. Бєльсько-  Бяли, Польща. Понад два роки викладачі кафедри проводять тренінги та пропонують науково-методичні  матеріали для поглиблення цифрової компетентності студентів та випускників вузу та практикуючих  педагогів на засадах навчання протягом життя.

  Днями у центрі викладачами кафедри інформатики та методики її викладання Н.Р. Балик, О.В. Барна, Г.М. Скасків, Г.П. Шмигер був організований тренінг для педагогів Тернопільського вищого професійного училища №4 імені Михайла Паращука на тему «Технологія оцінювання навчальних досягнень студентів». У програмі тренінгу передбачено ознайомлення із технологією формувального оцінювання, розробка його учасниками інструментів реалізації вступного та поточного оцінювання на базі сучасних сервісів Веб 2.0.

 Важливо зазначити, що незалежно від профілю дисципліни, учасники продемонстрували високий рівень володіння персональним комп’ютером, здатність адаптуватись у нових умовах, готовність швидко та якісно оволодіти новими ІКТ інструментами для своєї професійної діяльності, що свідчить про високий якісний викладацький склад училища. За відгуками учасників тренінгу, подібні заходи варто було б проводити не тільки для усіх педагогів, майстрів виробничого навчання їх закладу, а й для усієї системи професійно-технічної освіти, щоб підняти якість підготовки фахівців робітничих професій та становлення нової професійної освіти.

 

Машинне навчання: тренди та перспективи

  Провідні фахівці ІТ-компанії «WISE ENGINEERING» провели на фізико-математичному факультеті відкриту лекцію на тему: «What’s Machines Learning?» для студентів спеціальностей «Інформатика» та «Математика». Головні аспекти подання матеріалу були зосереджені на використанні апарату прикладної математики в галузі штучного інтелекту та машинного навчання. На лекції висвітлено аналіз ключових трендів розвитку електронних експертів, використання алгоритмів лінійної регресії у машинному навчанні та застосування алгоритмів навчання у програмних засобах, що відносяться до галузі штучного інтелекту.

  Після відкритої лекції відбувся круглий стіл викладачів кафедри інформатики, студентів та фахівців ІТ-компанії «WISE ENGINEERING» з приводу проходження практики та працевлаштування студентів в галузі інформаційних технологій, побудови кар’єри в сфері IT-бізнесу.

  

Педагогічний університет – пілотний майданчик для освітніх інновацій

      За ініціативи кафедри інформатики і методики її викладання у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка проведена науково-практична конференція «ІКТ компетентності в контексті концепції нової української школи: підходи та інновації». У роботі конференції взяли участь Ганна Володимирівна Зварич, виконуюча обов’язки начальника Управління освіти і науки Тернопільської ОДА, Галина Іванівна Литвинюк, директор Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу, Ігор Михайлович Ковалик, голова громадської організації «Гуртом!», вчителі міста Тернополя та області, викладачі університету та понад 270 магістрантів усіх спеціальностей Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.

   Під час конференції розгорнулася активна дискусія стосовно бачення майбутнього української школи. Зокрема, завідувач кафедри інформатики і методики її викладання Надія Романівна Балик зауважила, що запровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній галузі має перейти від одноразових проектів у системний процес, який охоплює всі види діяльності. Завдяки проектній формі організації навчального процесу створюються сприятливі умови самостійної творчої роботи, формування ключових компетентностей та наскрізних навичок, необхідних для успішної самореалізації молодих людей у суспільстві.

   Практичну частину конференції було організовано у формі освітнього стартапу на тему «Розробка інноваційних навчальних проектів на засадах концепції нової української школи», у ході якого магістранти розробили та презентували інтегровані проекти гуманітарного, природничого, технічного, мистецького, технологічного спрямування, реалізація яких дозволить сформувати компетентності учнів, які необхідні їм у житті для вирішення власних проблем та завдань, які стоять перед родиною, громадою, суспільством.

    Не тільки сама форма проведення конференції є інноваційною, а щонайбільше – її зміст та результати. Адже майбутні педагоги долучились до глобального перетворення освіти на базі компетентнісного підходу, реалізували власне бачення стратегії навчання учнів за умов розвитку цифрового суспільства, опонували навичками технології проектної діяльності, яка є провідною у країнах з високим рівнем життя, розвитком технологій та електронного урядування.

 

 

 

Детальніше...