Кафедра інформатики та методики її навчання розширює сфери науково-методичної діяльності

  2 травня на запрошення Науково-методичного центру викладання інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційного навчання Хмельницького ОІППО в рамках підписаних угод про співробітництво доцент кафедри інформатики та методики її навчання Барна О.В. була одним із спікерів  вебінару з питань навчання інформатики у 2019-2020 навчальному році  та представила авторську концепцію навчання в НУШ,   підручник з інформатики для 6 класу, який підготовлений у співавторстві із професором, проректором Київського університету імені Бориса Грінченка Морзе Н.В. та доцентом цього університету Вембер В.П. Підручник має гриф Міністерства освіти та науки України, прийшов усі тури конкурсного відбору та вийде в Українському освітянському видавничому центрі «Оріон» накладом у майже 143 тис. примірників.

   Така діяльність викладачів кафедри демонструє не тільки відкритість та інноваційність професорсько-викладацького складу кафедри, презентує науково-методичні здобутки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, сприяє ознайомленню широкого загалу вчителів, працівників методичних служб та методистів із проектами, стартапами, розробками, які реалізуються на фізико-математичному факультеті, а також має на меті інформування усіх учасників освітнього процесу про переваги навчання на спеціальностях, які доступні майбутнім абітурієнтам.

Сторінка вебінару на початку реєстрації учасників

Презентація підручника «Інформатика, 6 клас»

Викладачі ТНПУ ім.В.Гнатюка — стейкхолдери компетентнісної освіти Нової української школи

17 квітня викладачі кафедри інформатики та методики її навчання фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка брали участь у роботі освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей у Тернополі «Проектування компетентнісних задач як стратегічна складова компетентнісної освіти».

Цьогоріч науковці долучилися до організації та проведення занять у компетентнісно-методичній та змістовій локаціях. Завідувач кафедри інформатики та методики її навчання доц. Балик Н. Р. та викладачі кафедри Шмигер Г. П.; Барна О. В., Генсерук Г. Р., Скасків Г. М. підготували авторські інноваційні курси та виступили у ролі менторів на науково-практичному семінарі із заступниками директорів з НВР (ІІ – ІІІ ст.) з питань реалізації технології створення компетентнісних задач у контексті вимог PISA, з методистами ТКМЦНОІМ — з технології створення комплексних компетентнісних завдань. Як коучі формувально-моделюючої підлокації провели майстер-клас для заступників директорів з НВР (І ст.) з моделювання компетентнісних задач у початковій школі та воркшоп із заступниками директорів з методичної роботи з проблем створення та використання на практиці компетентнісних завдань в системі роботи вчителя-предметника.

Тісна співпраця між вчителями-практиками та викладачами педагогічного закладу вищої освіти є запорукою спільного успіху в реалізації концепції НУШ.

Працюючи над моделюванням і розв’язуванням конкретних компетентнісних задач, освітяни Тернополя отримали корисні та цінні практичні поради щодо створення моделей компетентнісних завдань, навчились їх складати та аналізувати ситуативні задачі відповідно до ключових, предметних та наскрізних компетентностей. Робота в локаціях забезпечила вчителям можливість визначити основні етапи створення компетентнісних задач, можливості їх застосування в освітньому процесі ЗСО відповідно до вимог Нової української школи.

Учасники семінару обговорюють моделі побудови компетентнісних задач

 

Завідувач кафедри інформатики та методики її навчання Балик Н. Р. та доц. Шмигер Г. П. презентують учасникам семінару систему PISA

Доцент Барна О. В. пояснює технології створення комплексних компетентнісних завдань

Доцент Генсерук Г. Р. аналізує комплексну компетентнісну задачу

Викладач Скасків Г. М. деталізує етапи створення компетентнісної задачі

Вчителі вправляються в моделюванні компетентнісних задач

Зустріч із майбутніми педагогами

Доцент кафедри інформатики та методики ї навчання Барна О.В. в рамках навчально-практичної конференції «Особливості уроків інформатики в 2 класі згідно Концепції Нової української школи», яка відбулась в Чортківському гуманітарно-педагогічному коледжі імені Олександра Барвінського, провела зустріч із студентами-майбутніми педагогами.

Особливості навчання на спеціальності «Середня освіта. Інформатика», затребуваність спеціалістів і ІТ сфері, висока якість навчання та атмосфера партнерства на фізико-математичному факультеті Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, цікаві проекти та стартапи студентів та викладачів кафедри інформатики та методики її навчання – ось далеко не повний перелік презентованих переваг для тих, хто обирає своє майбутнє разом із ТНПУ. А ще студенти мали змогу одними із перших побачити сторінки підручника нового інтегрованого курсу «Я досліджую світ», що поєднує інформатику, технології та дизайн, який підготовлений у співавторстві із професором Київського університету імені Бориса Грінченка Морзе Н.В., почути авторський коментар про інновації, які чекають вчителів нової української школи у процесі навчання інформатики у новому навчальному році. Такі зустрічі не тільки допомагають молодим людям визначитись із своїм майбутнім, а й пересвідчитись у тому, що навчання в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка невіддільне від практики, відповідає сучасним запитам суспільства, і не просто йде в ногу з часом, а й в деякій мірі випереджає його.

Фізмат чекає майбутніх абітурієнтів у своїх стінах! У нас здійснюються мрії стати успішними та щасливими! А ви ще не з нами?

Доцент Барна О.В. презентує  студентам переваги навчання на спеціальності «Середня освіта. Інформатика»

 

Студенти-старшокурсники Чортківського гуманітарно-педагогічного коледжу імені Олександра Барвінського під час зустрічі

Студенти фізико-математичного факультету на екскурсії у столиці

   Студентське життя на фізико-математичному факультеті – це не тільки заняття, стартапи та різноманітні події, які практично щодня відбуваються в стінах університету. Це  - також і змістовний та цікавий відпочинок. І, напевно, саме це викликає найбільше емоцій та залишає незабутні враження про студентські роки.  Такими емоціями сьогодні ділились із фізматівцями, користувачами соціальних мереж та своїми знайомими студенти групи ІМ-23, які разом із куратором доцентом кафедри інформатики та методики її навчання Барна О.В. повернулись із екскурсії у м. Києві.

   Програма екскурсії була дуже насиченою. Студенти розділились у думках про те, що найбільше сподобалось їм особисто та що б вони порадили своїм друзям, які плануватимуть подібну екскурсію: прогулянка історичними місцями столиці, ознайомлення із пам’ятниками трагічної історії та подіями боротьби за незалежність та державність України: музей Голодомору,  алея Слави, пам’ятник загиблим воїнам-афганцям, меморіальний комплекс участі України у Другій світовій війні чи прогулянка Маріїнським парком, Хрещатиком, відвідування урядового кварталу,  цвітіння магнолій та рододендрону у Національному Ботанічному саду, фотосесія біля Золотих воріт, Київ у нічних вогнях… Одностайні емоції викликали згадки про події п’ятирічної давності на Майдані Незалежності під час спільної молитви за загиблою Небесною сотнею. А також сюрприз, який отримали студенти за сприяння випускника фізико-математичного факультету, а нині депутата Верховної Ради України Барни О.С. - екскурсія у Верховну Раду України. Студенти не тільки  ознайомились із історією українського парламентаризму,  побачили  виставкові експозиції, побували у кулуарах, пообідали у депутатській їдальні, познайомились із роботою комітетів Верховної Ради,  а також взяли участь у парламентських слухання на тему: "Збалансований розвиток людського капіталу: завдання освіти і науки" . Втомлені, щасливі, переповнені емоціями, з сотнею фото а відео студенти уже планують наступну поїздку.

Студенти спеціальності «Інформатика» на екскурсії у столиці