Професійний розвиток як фактор формування особистості фахівця

У контексті особистісного становлення студентів групи ІС–14 відбувся семінар на тему «Професійний розвиток особистості» під керівництвом куратора групи, доцента кафедри інформатики та методики її навчання Карабін Оксани Йосифівни та методиста відділу навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського ОКІППО Криховець-Хом'як Лілії Ярославівни.

Учасники семінару продемонстрували високий інтелектуальний рівень, здатність до адаптації відповідно до нових вимог освітнього процесу, готовність використання цифрових технологій та інтеграції їх до майбутньої професійної діяльності. Студентами групи зазначено різні підходи до професійного розвитку і становлення особистості у процесі професійного розвитку у період освітнього процесу та виконання майбутньої професійної діяльності.

Вітаємо з почесною нагородою

Колектив кафедри інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка вітає кандидата педагогічних наук, учителя-методиста, доцента кафедри  БАРНУ Ольгу Василівну з присвоєнням почесного звання «ЗАСЛУЖЕНИЙ ПРАЦІВНИК ОСВІТИ УКРАЇНИ» за вагомий особистий внесок у розвиток вітчизняної науки, зміцнення науково-технічного потенціалу України, багаторічну сумлінну працю та високий професіоналізм (указ президента України № 236/2019 від 17.05.2019 року).

 

Церемонія вручення на засіданні ТОДА

Кафедра інформатики та методики її навчання запрошує на навчання

 

ТНПУ – активний учасник цифровізації освіти в Україні

Днями доцент кафедри інформатики та методики її навчання Барна О.В. взяла участь у роботі Комітету з цифрових технологій в освіті при Міністерстві освіти та науки України, який утворений за Наказом МОН України № 516 від 22.05.2018 року Експерти Комітету ініціювали та брали участь у розробці низки важливих документів та надавали пропозиції до них. Насамперед, до Закону про повну загальну середню освіту, Концепції розвитку педагогічної освіти, конкурсного відбору електронних підручників, стандартів цифрової компетентності учнів і педагогічних працівників, тощо. Загалом понад 20 документів. Наразі триває робота над стратегією цифровізації освіти, попереду — напрацювання плану дій для її втілення. 

«Цифровізація економіки неможлива без відповідних зрушень в освіті, без послідовних, системних зусиль всіх стейкхолдерів!» — наголосила голова Комітету з цифрових технологій в освіті при МОН України Тетяна Нанаєва. Відрадно, що Тернопільський національний педагогічний університет, зокрема фізико-математичний факультет, який представлений в складі експертів комітету, активно долучається до усіх новацій в сфері розбудови цифрового суспільства. 

Комітет в найближчій перспективі має наміри сприяти більш системному і послідовному підходу в питаннях цифровізації освіти і таким чином сприяти розвитку цифрової економіки та цифрового суспільства, які наразі є одним із пріоритетних завдань у нашій державі.

Учасники комітету під час робочої зустрічі 

Учасники комітету – Голова Т. Нанаєва, проректор, професор Київського університету імені Бориса Грінченка Н. Морзе, керівник програм Cisco Networking Academy О. Домотенко, доцент ТНПУ О. Барна в залі засідань МОН 

Цікава технологія розвитку математичних компетентностей

3–4 червня 2019 року на базі кафедри інформатики та методики її навчання фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка в рамках реалізації грантової програми Eurasia україно-норвезького проекту «DeDiMaMo — Розвиток математичних компетентностей студентів за допомогою цифрового математичного моделювання» (партнери проекту: Університет Адгера (Норвегія), Київський університет імені Бориса Грінченка) проводився майстер-клас «Математичне орігамі» для більше двохсот учнів Тернопільської Української гімназії імені Івана Франка.

Участь у підготовці та проведенні заходу брали завідувач кафедри Балик Надія Романівна, доценти кафедри Грод Інна Миколаївна, Мартинюк Сергій Володимирович, Шмигер Галина Петрівна, Качурівський Роман Ігорович — викладач кафедри математики та методики навчання математики.

Разом із викладачами майстер-клас проводили студенти фізико-математичного факультету Рябовол Вероніка, Яценяк Дарія, Процишин Анастасія, Кальваровська Діана, Гринчук Анастасія, Мельник Карина, Клапущак Христина, Шавела Мар’яна, Маланчук Роман, Парнета Наталя, Євіцька Надія, Богдан Юля,  Пелешок Оксана, Тюхта Ангеліна, Глемба Галина, Барняк Ольга, Снігур Ліля.

Орігамі дозволяє створити образну, наочну модель евклідової геометрії (аксіоми орігаметрії; використання методу орігамі під час розв’язання задач із шкільних підручників геометрії; розв’язання геометричних задач методом перегину паперу; розв’язання нерозв’язних за допомогою циркуля і лінійки задач методом орігамі). Це надзвичайно цікавий спосіб візуалізації моделей, оскільки чимало понять шкільного курсу геометрії пояснюються просто і наочно. Рішення задач за допомогою орігаметріі (область дуже молода, і поки не існує ні відповідних програм, ні підручників) – спосіб незвичайний і цікавий.

Орігамі допомагає дітям краще встигати з математики, так як дозволяє розвинути здібності чути і розуміти усні інструкції вчителя; здійснювати послідовні дії; контролювати за допомогою мозку тонкі рухи рук і пальців; покращує просторову уяву і вміння подумки оперувати з об'ємними предметами; вчить читати креслення, за якими складаються фігурки; знайомить на практиці з основними геометричними поняттями; стимулює розвиток пам'яті; вчить концентрувати увагу.

Орігамі і математика мов дві сестри, які не терплять неточності і поспішності. Орігамі створює простір для фантазії, а математика затягує цей простір в науку.

Детальніше...