Технології розробки комп’ютерних моделей з елементами доповненої реальності при вивченні астрономії

16 червня 2024

На фізико-математичному факультеті – чергова зустріч з обміну досвідом, пов’язана з одним з найбільш важливих аспектів інтеграції в освіті, цілеспрямованим об’єднанням, синтезом відповідних освітніх компонентів у самостійну систему цільового призначення, яка спрямована на забезпечення цілісності знань та умінь студентів.

Магістр групи мСОІн-13 Євген Безверхній представив результати свого магістерського дослідження, яке пов’язане з розглядом можливостей використання технологій доповненої реальності в освіті. Завідувач кафедри фізики та методики її навчання Сергій Мохун в контексті даного дослідження став ініціатором розробок серії моделей планет Сонячної системи (з елементами доповненої реальності) для використання їх в якості додатку до зошита при вивченні астрономії [Мохун С. Астрономія. Робочий зошит. 11 клас: Вид-во «Підручники і посібники», 2019. 64 с.].

Зауваження щодо створеної моделі

Дуже важливим пунктом в освітньому процесі є практичні заняття. Вони дають змогу не тільки закріпити знання, а й показати поведінку у реальному житті.

 

Меркурій Земля Венера доповнена реальність

Модель Венери доповнена реальність

Своїми методичними розробками магістр поділився зі студентами групи СОІМ-43 на парах з комп’ютерного моделювання у свого наукового керівника, доцента кафедри інформатики та методики її навчання Інни Грод.

 

 Процес створення моделі

Процес створення QR-коду 

Основне завдання полягало в ознайомленні студентів з сучасними методами та технологіями розробки таких додатків, а саме: технології анімації, технології фізичного моделювання об'єктів, технології людино-комп'ютерної взаємодії, графічні технології та технології віртуальної реальності, мобільні технології, а також формування у студентів професійних умінь і навичок щодо розробки рухомих моделей засобами BlippAR.

Студенти представили свої розробки, які були створені на основі попередньо вибраної планети.

 

Модель Землі доповнена реальність

 

Група планет_доповнена реальність

Проведене дослідження може бути продовжене в напрямі розробки навчально-методичних комплексів із проєктування предметно-орієнтованих систем віртуальної та доповненої реальності як складової професійної підготовки майбутніх фахівців.

Інна Грод, доцент кафедри інформатики та методики її навчання