Профмайстерка з інтеграції цифрових технологій у профільну освіту

25 березня відбувся семінар-профмайстерка «Інтеграція цифрових технологій у профільну освіту: стратегії та практичні рішення» (доценти Надія Балик, Галина Шмигер), у рамках  профільного маршруту для закладів освіти громади м. Тернопіль «Формування академічних ліцеїв в умовах НУШ», організованого Тернопільським комунальним методичним центром науково-освітніх інновацій та моніторингу.

Захід був орієнтований на директорів шкіл і мав на меті ознайомлення учасників із сучасними тенденціями цифрової трансформації освіти. Учасники отримали практичні рекомендації щодо впровадження ІТ-компетентностей у навчальні програми та можливості розвитку профільного навчання.

Окрему увагу було приділено профорієнтації освітньо-професійних програм фізико-математичного факультету. Директори ознайомилися з можливостями навчання, які пропонує університет для майбутніх студентів, зокрема із сучасними програмами, що поєднують інформаційні технології з іншими галузями знань.

Інтерактивна частина заходу дозволила учасникам розробити концепції інтегрованих курсів для профільних ліцеїв, обговорити шляхи їхньої реалізації та налагодити потенційну співпрацю з університетом. Наш університет і надалі активно підтримуватиме ініціативи, спрямовані на цифровізацію освіти, та запрошує освітян до спільних проєктів задля підготовки учнів до сучасних викликів ринку праці.

Доцент Надія БАЛИК

Привіт, майбутнє!

Саме під такою назвою прийшов багатоденний онлайн-хакатон, організований Junior Achievement Ukraine у межах EU Code Week. Команда фізико-математичного факультету «Agronomy Enthusiasts» (група СОІМ 15: Волянюк Богдан, Ярема Сергій, Буяк Артем, Ярмусь Анастасія, Харів Максим, Плига Ірина) брали участь у номінації 3D та отримали 3-тє місце. А команда «Digital Elite» (СОІМ-25: Стадник Вероніка, Шаваровська Валентина, Журавлюк Вікторія, Вовк Олена, Хвалка Христина та Федун Андрій) разом із своїм проєктом чат-бота Edbot, який допомагає майбутньому абітурієнту у виборі навчального закладу, змагались  у номінації «Освіта» (натхненник проєкту Балик Н.Р.).

Упродовж трьох днів учасники мали можливість співпрацювати з провідними експертами ІТ-галузі та зануритися у світ цифрових технологій, отримати цінний досвід та сформулювати стратегії свого подальшого професійного розвитку. Вітаємо наших цифрових інноваторів!

 

Виступ команди

Сторінка платформи

Список учасників хакатону

  

Куратор групи СОІМ-25, доц. Барна О.В.

 

Екскурсія до STEM-центру: знайомство з 3D-друком та професіями майбутнього

18 березня учні 9 класу ЗЗСО "Вищелуб'янська гімназія" Збаразької міської ради відвідали університетський STEM-центр, де познайомилися з основами 3D-друку. Вони дізналися про процес підготовки моделей, роль G-коду в управлінні 3D-принтером і практичне застосування цієї технології у різних галузях.
Окрему увагу під час зустрічі було приділено профорієнтації, яку проводили доценти Надія Балик, Валерій Габрусєв, Мирон Громяк. Школярі отримали корисну інформацію про перспективи навчання на фізико-математичному факультеті, де вони зможуть опанувати сучасні технології та відкрити для себе нові можливості в науці, інженерії та IT.
 
Дякуємо учасникам за цікавість та активність! 
Доцент Надія БАЛИК

Гостьова лекція для майбутніх науковців

Студенти, які навчаються за програмою «Середня освіта (Інформатика, математика, основи STEM-навчання)», в рамках вивчення дисципліни «Основи наукових досліджень» (викл. доц. Барна О.В.) прослухали гостьову лекцію від випускника фізико-математичного факультету, а нині одного із керівників команди розробників компанії DataArt Василя Барни.

Гостьовий лектор Василь Барна представляє досвід використання наукових знань в ІТ

Василь - представник львівського офісу глобальної міжнародної компанії, яка розробляє, проєктує, модернізує і підтримує програмне забезпечення, має штаб-квартиру в Нью-Йорку.

 

Львівський офіс компанії DataArt

У ході лекції студенти отримали рекомендації як увійти в IT без досвіду роботи, які практичні уміння та навчальні предмети, що входять до їх професійної підготовки, важливі для успішної роботи у різних сферах та прикладних задачах. Лектор окреслив основні тенденції ІТ сфери та вказав, які навики дослідницької діяльності сьогодні є найбільш затребуваними на ринку праці, наголосив про необхідність опановувати іноземну мову як засіб міжнародної комунікації і здобування нових знань. Оскільки за програмою навчальної дисциплінПомилка! Неприпустимий об'єкт гіперпосилання.и «Основи наукових досліджень» якраз вивчається тема, яка пов’язана із представленням результатів досліджень, особливо цінними були поради як готуватись до співбесіди і представляти себе, як виступати перед аудиторією та чи важливі сертифікати про участь в конференціях та різних наукових заходах, опанування курсами в неформальній освіті.

Такі зустрічі не тільки демонструють студентам приклади, як випускники ТНПУ стають успішними людьми, а й мотивують до ретельного опанування компетнтностями, які передбачені в програмі їх підготовки.

Слухачі – студенти групи СОІМ-35

Лекцію відвідали завідувач кафедри інформатики та методики її навчання Романишина О.Я., асистент Скасків Г.М.

Доцент Ольга БАРНА

Внесок ТНПУ в освітню весну

1 березня на базі Тернопільської загальноосвітньої школи №14 імені Богдана Лепкого відбулась масштабна подія «Освітня весна -2025», яка об’єднала понад 200 освітян з різних куточків України. Викладачі кафедри інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Ольга Барна та Наталя Халупа взяли участь у заході та провели майстерку «Початки робототехніки: для тих, хто мріє літати». Учасники та учасниці майстерки не тільки оволоділи практичними вміннями у програмуванні мікроконтролера Micro:Bit, спробували політали навчальним дроном із STEM-центру ТНПУ, а й відчули себе школярами, які знайомляться із здобутками літакобудування в Україні, основами аеродинаміки та налаштування польотів, справжніми мейкерами, хоч і паперових літачків. Варто зазначити, що продемонстровані методичні прийоми STEM-навчання активно впроваджуються в курсах «Основи робототехніки» в модулі «Освітня роботехніка» на фізико-математичному факультеті, а науково-педагогічні працівники щедро діляться ними на різноманітних заходах.

На закритті заходу Ольга Барна подякувала партнерам університету, директорці школи Оксані Добровольській, організаторам та учасникам за креативність та вагомий внесок в пробудженні нових ідей в освіті, за відданість вчительській професії, якісну підготовку випускників - нині студентів ТНПУ та зазначила, що  двері університету відкриті для усіх охочих, хто прагне змін в освіті, планує поєднати своє майбутнє з школою.

В очікуванні початку майстерки – теплі зустрічі з освітянами

Презентація досвіду

Наталя Халупа