Двері ТНПУ відкриті для усіх, хто прагне здобувати знання!

На фізико-математичному факультеті вчергове викладачі Гернесук Г.Р., Барна О.В., Мартинюк С.В., Мохун С.В., Федчишин О.М. та студенти групи мСОІн-13 Бабій Денис, Гуска Денис, Клекот Віталій проводили навчальну екскурсію для шкільництва. Цього разу в гостях науки та технологій побували школярі та педагоги Тернопільського академічного ліцею «Генезис».

Учасники екскурсії

Екскурсія в STEM -центрі

Майстерка з робототехніки від магістрів

Цікаві розповіді супроводжувались маленькими майстерками, в яких учні розмірковували над розвитком технологій, досліджували роботи, керували дроном, експериментували з розумним домом спостерігали плями на сонці та визначали час за сонячним годинником.

Фізика та астрономія – це цікаво!

На завершення один із учнів сказав: «Я буду навчатись на цьому факультеті! Почекайте мене!». І ми точно почекаємо і радо зустрінемо усіх!

Доц. Барна О.В.

Технології розробки комп’ютерних моделей з елементами доповненої реальності при вивченні астрономії

На фізико-математичному факультеті – чергова зустріч з обміну досвідом, пов’язана з одним з найбільш важливих аспектів інтеграції в освіті, цілеспрямованим об’єднанням, синтезом відповідних освітніх компонентів у самостійну систему цільового призначення, яка спрямована на забезпечення цілісності знань та умінь студентів.

Магістр групи мСОІн-13 Євген Безверхній представив результати свого магістерського дослідження, яке пов’язане з розглядом можливостей використання технологій доповненої реальності в освіті. Завідувач кафедри фізики та методики її навчання Сергій Мохун в контексті даного дослідження став ініціатором розробок серії моделей планет Сонячної системи (з елементами доповненої реальності) для використання їх в якості додатку до зошита при вивченні астрономії [Мохун С. Астрономія. Робочий зошит. 11 клас: Вид-во «Підручники і посібники», 2019. 64 с.].

Зауваження щодо створеної моделі

Дуже важливим пунктом в освітньому процесі є практичні заняття. Вони дають змогу не тільки закріпити знання, а й показати поведінку у реальному житті.

 

Меркурій Земля Венера доповнена реальність

Модель Венери доповнена реальність

Своїми методичними розробками магістр поділився зі студентами групи СОІМ-43 на парах з комп’ютерного моделювання у свого наукового керівника, доцента кафедри інформатики та методики її навчання Інни Грод.

 

 Процес створення моделі

Процес створення QR-коду 

Основне завдання полягало в ознайомленні студентів з сучасними методами та технологіями розробки таких додатків, а саме: технології анімації, технології фізичного моделювання об'єктів, технології людино-комп'ютерної взаємодії, графічні технології та технології віртуальної реальності, мобільні технології, а також формування у студентів професійних умінь і навичок щодо розробки рухомих моделей засобами BlippAR.

Студенти представили свої розробки, які були створені на основі попередньо вибраної планети.

 

Модель Землі доповнена реальність

 

Група планет_доповнена реальність

Проведене дослідження може бути продовжене в напрямі розробки навчально-методичних комплексів із проєктування предметно-орієнтованих систем віртуальної та доповненої реальності як складової професійної підготовки майбутніх фахівців.

Інна Грод, доцент кафедри інформатики та методики її навчання

Першокурсники відкривають науку

Якісна підготовка фахівця розпочинається з перших днів навчання на фізико-математичному факультеті і складається не тільки з оволодіння фаховими компетентностями, які передбачені освітньою програмою, в процесі аудиторних занять. Велика увага приділяється і поза аудиторній роботі. Підтвердження цьому – екскурсія в Центр науки Тернополя, на якій побували студенти групи СОІМ-15  разом із куратором Барна О.В. Студенти не тільки ознайомились із експонатами центру, а й обговорили їх можливі сфери застосування у майбутній професії. Яскраві емоції та залучення до наукових відкриттів  - запорука формування позитивної мотивації до діяльності в галузі STEM, яка розвивається та популяризується в рамках діяльності STEM-центру Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.

Маємо нові ідеї та плануємо майбутні проєкти!

 

Учасники екскурсії

Шифр групи на конструкторі ландшафту

Доцент Барна О.В.

Цифровий учитель

Науково-педагогічні працівники Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та весь університет загалом мають неабиякі здобутки в плані цифровізації освіти. Власні напрацювання та співпраця із міжнародними інституціями дають змогу ділитись досвідом та будувати освітню політику не тільки в Україні, а й за кордоном. Підтвердженням цього факту є розробка унікального курсу для педагогів «Цифровий учитель», який створено групою українських експертів у співпраці із студією онлайн-освіти EdEra та Інститутом освіти для миру та сталого розвитку ім. Махатми Ганді ЮНЕСКО (MGIEP) за підтримки гранту Google.org та Міністерства освіти і науки України (https://study.ed-era.com/uk/courses/course/4033?fbclid=IwAR1MhUp66EdTNK2rjjIp-gXylIUmmx2YGIXO01xKi7a1j62Xb7EiBZrIS_E ). До складу експертної групи авторів увійшла доцентка кафедри інформатики та методики її навчання Барна Ольга Василівна.

Курс дасть розуміння, як:

дібрати ефективні цифрові інструменти для заняття, залежно від освітніх цілей;

оцінювати та контролювати опанування учнями цифрових засобів і безпечної навігації в інтернеті;

створити безпечне середовище для навчання учнів із використанням засобів цифрової педагогіки.

 

Курс буде корисним студентам та їх наставникам, які  цікавляться сучасними методиками навчання своїх предметів, опановують цифровими технологіями в освіті та науці, розширюють горизонти класичного курсу педагогіки та планують стати учасниками спільноти цифрових учителів.

Доц. Ольга Барна

 

Вебінар зі створення проєктів для Нової української школи

На фізико- математичному факультеті відбувся вебінар на тему «Створення проєктів НУШ з використанням цифрових інструментів» (організатори – Галина Шмигер, Надія Балик, Ярослав Василенко). Учасники вебінару – учителі інформатики Тернопільської, Львівської та Івано-Франківської областей.

Основні напрями роботи вебінару:

  • інтегроване навчання – зміна сенсу освіти
  • організаційні та науково-методичні умови створення навчальних проєктів;
  • особливості реалізаціїї STEM-проєктів для НУШ.

Під час вебінару учителі продемонстрували конкретні приклади створених ними інтегрованих навчальних проєктів для учнів молодших та середніх класів. У цих проєктах передбачено формування в учнів ключових компетентностей, наскрізних умінь та ціннісних орієнтирів, що записані у Державних стандартах початкової та базової середньої освіти.

Під час обговорення науково-методичних умов створення навчальних проєктів учасниками вебінару було підведено підсумок, що застосування цифрових технологій та інноваційної педагогіки в навчальному процесі є діяльним інструментом забезпечення успіху Нової української школи.

Учасники вебінару зі створення проєктів для НУШ

Приклад роботи учнівських груп у інтегрованому проєкті

Робота над дослідженням у STEM-проєкті для учнів 7 класу «Інтернет речей»

Застосування цифрових технологій у проєктній діяльності

Використання інтерактивних вправ у проєктній роботі

Галина Шмигер