Кращі освітні проекти магістрів ТНПУ будуть втілюватися у новій українській школі

Традиційно новий семестр у ТНПУ імені Володимира Гнатюка розпочався для магістрів тижневим тренінгом «Цифрові технології в умовах інтегрованого навчання», який організувала та провела кафедра інформатики та методики її навчання.

Під час проходження тренінгу особлива увага зверталася на такі підходи в навчанні, як:

Постійний діалог і дискусія. Головним завданням було навчити майбутніх учителів аналізувати різні погляди щодо методик нової української школи, формувати власний погляд на події, що відбуваються в освітньому полі, тобто по-справжньому застосовувати компетентність критичного мислення. Формування цінностей Української Хартії вільної людини - це потужні цінності, що мають транслюватися у суспільстві, та прищеплюватися у навчальних закладах.

Спільний пошук істини та командні форми роботи. Створення освітнього інтегрованого проекту, що базується на концепції Нової української школи, можливостей сучасних цифрових технологій, передбачало наявність спільної мети, злагодженої співпраці та спільної роботи на результат.

Завершився тренінг регіональною науково-практичною конференцією та публічним захистом магістерських інтегрованих проектів. На цих заходах, крім викладачів кафедри інформатики та методики її навчання, були присутні вчителі шкіл міста Тернополя і представники громадської організації «Гуртом!». Враження гостей і тренерів були одностайними: майже всі інтегровані проекти, розроблені магістрантами, покликані покращити освіту і значна кількість із них буде втілюватися у новій українській школі.

Після публічного захисту освітніх інтегрованих проектів магістри усвідомили, що кожен може змінити український освітній простір інноваціями та цікавими проектами, треба лише докласти особистих зусиль, інтелектуальної праці та знань із сучасних цифрових технологій.

CamTouch - перспективний український стартап для НУШ

2 лютого на кафедрі інформатики та методики її навчання відбувся семінар на тему «CamTouch - перспективний український стартап для НУШ». На семінарі були присутні викладачі кафедри, учителі інформатики шкіл області, студенти, учні.

У рамках засідання «Клубу успішних людей ТНПУ» своїм досвідом використання комплексу CamTouch у навчальному процесі поділився випускник фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, учитель-інноватор Бучацької гімназії, вчитель-експерт програми Microsoft Роман Романович Панькевич.

CamTouch - це комплекс, розроблений українським винахідником Андрієм Коноваленком, що дозволяє перетворити будь-яку плоску поверхню в інтерактивну. Комплекс складається з сенсора-камери, стилуса та відповідного програмного забезпечення.

У навчальному процесі CamTouch може зробити інтерактив зручним, простим у використанні та доступним для кожного навчального закладу.

За словами Романа Панькевича, реформувати освіту повинні вчителі, а допомогти у цьому їм можуть інновації, зокрема комплекс CamTouch.

Перший захід у проекті «Популяризація STEM-професій»

  З 16 по 19 грудня 2018 року викладачі кафедри інформатики та методики її навчання взяли участь у конкурсі соціально-інноваційних проектів ТНПУ імені Володимира Гнатюка, представивши проект «Популяризація STEM-професій». За результатами підготовки й захисту перед представниками Британської ради в Україні, громадських організацій, університетської спільноти проект увійшов до числа переможців, яким надано фінансову підтримку для реалізації інноваційних ідей.

  У рамках реалізації проекту «Популяризація STEM-професій» колективом кафедри інформатики та методики її навчання (Н. Р. Балик, С. В. Мартинюк, А. В. Вельгач, Н. Б. Маланюк, Г. М. Скасків) 28 січня 2019 року для 18 учнів Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-колегіум Патріарха Йосифа Сліпого» було проведено STEM-екскурсію. Екскурсія була організовано у співпраці з учителем інформатики ЗОШ № 12 Іриною Вікторівною Гнатик.

  У ході екскурсії учні дізналися чимало цікавого про історію і сучасний стан 3D-моде­лювання і 3D-друку, мали можливість оглянути розроблені працівниками кафедри моделі замків Тернопілля, ознайомитися зі STEM-професією «Інженерія 3D-друку», а також самостійно спробувати змоделювати найпростіші зображення з використанням 3D-ручки.

Стартапи кафедри інформатики

    Однією із реалізацій визначених педагогічних стратегій є впровадження технології стартапів. Стартап виконується на основі інноваційних технологій, широких можливостей сучасного програмного забезпечення, є структурою, яка займається пошуками відтворювальної, корисної моделі. Основними принципами стартапу є глобальне мислення, пошук партнерів, побудова стратегії, інноваційна ідея, чіткість мети, вдала назва й планування. Стартап має на меті отримати профіт (вигоду) для користувача й ініціатора проекта, одним із головних завдань є розповсюдження продукту стартапу (віртуального або фізичного) серед визначеної спільноти.

     На першому етапі зацікавленим колом учасників генеруються ідеї стартапу, використовуючи техніку скрепбукінга (банер із «вирізок» ідей).

   На цій стадії фіксуємо лише окремі розрізнені ідеї й відсутність чіткої структури. На етапі рефлексії обговорюються пропоновані ідеї й обирається найкраща й найпродуктивніша. Наступним етапом є вибудова концепції майбутнього продукту, складових проекту тощо. Вивчається стан досліджуваної проблеми, здійснюється розподіл обов’язків й сфер діяльності. Первинна презентація стартапу є також дуже важливим етапом, який скадається з окремих ключових позицій: назва, проблема, вирішення, модель, секрет успіху, бутстреппінг (розкрутка), прогнози, статус.

   На фізико-математичному факультеті відбувся вернісаж студентських бізнес-ідей «Стартап юніор», організаторами якого стала кафедра інформатики, зокрема, завідуюча кафедрою інформатики та методики її навчання Балик Надія Романівна, доцент кафедри Барна Ольга Василівна.

        

Свої проекти представили студенти факультету. Основною ідеєю проекту Чеболди Дениса та Заєць Станіслава було створення протектора для розеток, який би дозволив обмежити доступ до електропостачання будь-кому, хто зміг би ним скористатися, що було б непогано в плані економії коштів, та й для загальної безпеки (мало що кому в голову прийде). Галас Анатолій, Грамяк Анатолій та Віталій Околович представили проект HEADPHONE HOLDER (бокс для навушників). Кожному знайома ситуація, коли дістаєш сплутані навушники з кишені. Багато кого це дратує, тому хлопці взялись за вирішення цієї проблеми.

       

 Проект на тему «Кубик Рубіка для незрячих» підготували студенти групи Жига Віталій, Ворончак Володимир та Довгалюк Валерій. На кожній грані кубика розміщенні різні фігури, щоб незрячі змогли відчувати грань на дотик. Дарія Яценяк, Зубик Тарас та Вероніка Рябовол представили проект «ABC_Брайля». Цей проект спрямований на початкову допомогу дітям з тяжкими вадами зору. Анастасія Процишин та Софія Онищук представили проект «Молекула». Основна ідея якого – допомога при вивченні хімії.

   

  Технологію виготовлення модульного оригамі» показали Заяць Юлія, Прийдун Галина, Білянська Вікторія, Кузьмович Інна, Вигонський Віктор, Пелешок Оксана, Зубрицька Христина, Бескієр Альона, Кавка Зоряна, Ткач Карина, Тюхта Ангеліна, Дмитраш Ольга, Лехняк Марія.

   

           При підготовці проектів зі студентами працювали доценти кафедри Олексюк Василь Петрович та Грод Інна Миколаівна.

Інколи одна справа надихає на іншу, а успішний стартап викликає бажання експериментувати вільніше і масштабніше. Можна зробити бізнес на продажах старих непотрібних речей, а можна опановувати майстерність професійного виробництва. На завершення учасники підкреслили роль розроблених бізнес-ідей і презентацій, які можуть стати стартовим майданчиком для реалізації власної справи молодого покоління України

 

 

 

Інноваційний семінар «Використання цифрових технологій в освітньому процесі»

У контексті Концепції «Нової української школи» відбувся семінар під керівництвом викладача кафедри інформатики та методики її навчання доцента кафедри інформатики та методики її навчання Карабін О. Й. В ньому взяли участь доктор педагогічних наук доцент Романишина О. Я. та доцент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи Калаур С. М.

Майбутні учителі продемонстрували власні проекти, реалізовані відповідно до Концепції «Нової української школи» з використанням новітніх цифрових технологій та веб-сервісів.

Важливо зазначити, що учасники семінару продемонстрували високий рівень володіння сучасними інноваційними технологіями, здатність до адаптації відповідно до нових вимог освітнього процесу, готовність використання цифрових технологій та інтеграції їх до майбутньої професійної діяльності. Проведений семінар засвідчив, що лише при співпраці усіх ланок освіти можливе якісне досягнення результатів закладених у Концепції «Нової української школи».