Освітня робототехніка: в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа»

  20 листопада 2019 року в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа» відбувся тренінг «Використання елементів робототехніки в освітньому процесі» на базі STEM-центру кафедри інформатики та методики її навчання фізико-математичного факультету. Тренінг провела канд. пед. наук, доц. Карабін О. Й. для студентів спеціальності 013 Початкова освіта, 012 Дошкільна освіта.

  На тренінгу розглянули основи алгоритмізації та механіки робота, базові принципи конструювання та програмування, застосування функціональних датчиків робота, управління поведінкою руху при проходженні ним траси та елементи його просторового позиціонування.

  У межах тренінгу запропоновано шляхи використання робототехніки на основі конструктора LEGO в освітньому процесі майбутніх фахівців.

  Отримані знання сприятимуть розвитку творчих здібностей студентів, формуванню вмінь передбачити результати своєї проєктної діяльності, удосконаленню логічного мислення та навичок алгоритмічного програмування, опануванню основ конструювання та проектування.

  Тренінг сприяв зацікавленості студентів до проєктної діяльність із основ робототехніки, розвитку дослідницької діяльності, залученню до науково-технічної творчості.

 

 

Викладачі ТНПУ — стейкхолдери компетентнісної освіти трансфер-містечка інноваційних можливостей у Тернополі

  20 – 21 листопада викладачі кафедри інформатики та методики її навчання фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка брали участь у роботі третього освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей у Тернополі «Проектування компетентнісних задач як стратегічна складова компетентнісної освіти».

  Науковці долучилися до організації та проведення занять у компетентнісно-методичній та інтегрально-моделюючій локаціях. Завідувач кафедри інформатики та методики її навчання доц. Балик Н. Р. та викладачі кафедри Шмигер Г. П., Генсерук Г. Р., Скасків Г. М. підготували авторські інноваційні тренінги та виступили у ролі менторів на науково-практичному семінарі із заступниками директорів з методичної роботи з питань стратегії розв’язування компетентнісних завдань, з методистами ТКМЦНОІМ — з технології розв’язування компетентнісних задач.

  Освітяни Тернополя працювали над розробкою моделей компетентнісних завдань, навчились їх складати та аналізувати ситуативні задачі відповідно до ключових, предметних та наскрізних компетентностей. Робота в локаціях забезпечила вчителям можливість визначити основні етапи та стратегії розв’язування компетентнісних задач відповідно до вимог організації освітнього процесу закладів загальної середньої освіти.

 

Фізико-математичний факультет ТНПУ — учасник міжнародного проєкту з розвитку математичних і цифрових компетентностей

  Продовжується міжнародне співробітництво кафедри інформатики та методики її навчання у проєкті «Development of students’ mathematical competencies through Digital Mathematical Modeling(DeDiMaMo)».

  Його учасниками є Університет  Агдеру (Норвегія), Київський університет імені Бориса Грінченка (КУБГ) та Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (ТНПУ). 13-15 листопада 2019 року відбулася зустріч команд-учасників проєкту, на якій обговорювались цілі, завдання, напрямки діяльності та терміни виконання етапів проєкту. Відбулася ґрунтовна дискусія з приводу стану вивчення математичного моделювання в університетах України та Норвегії. Модератором зустрічі був професор університету з міста Агдер Юрій Роговченко (Yuriy Rogovchenko). Професори з Норвегії (Simon Goodchild & Cengiz Alacaci) поділилися досвідом використання цифрових інструментів у процесі навчання математики. У форматі «круглого столу» учасники зустрічі обговорили питання структури та змістовного наповнення курсу Digital Mathematical Modelling.

  Доповіді професора Наталії Морзе (КУБГ) та її колег були присвячені проблематиці стилів навчання, технологіям адаптивного навчання та перспективам їх використання у системах управління навчанням.

   Ольга Барна (ТНПУ) та Юрій Мажуга (КУБГ) поділилися досвідом роботи у системі адаптивного навчання Smart Sparrow. Учасники зустрічі провели порівняльний аналіз функціональних можливостей різних цифрових інструментів математичного моделювання.

  Команда учасників з Тернополя (Надія Балик, Ярослав Василенко, Інна Грод, Сергій Мартинюк, Василь Олексюк) представила своє бачення структури курсу. Для кожного модуля були запропоновані конкретні моделі та їх реалізації засобами різних цифрових інструментів. Моделі створені для розв’язування прикладних задач, які відповідають практично-значущим потребам освіти, науки, бізнесу Тернопільського регіону.

  Програму курсу детально проаналізована та високо оцінена зовнішніми стейкхолдерами.

  Висловлюємо вдячність професору Юрію Роговченку, керівнику проєкту PLATI NUM (Partnership for Learning And Teaching IN University Mathematics) за підтримку та залучення українських партнерів до проєкту.

Студентки-інформатики ТНПУ виграли грант на участь у міжнародному саміті

Студентки групи ІМ-43 фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Бабій Наталя та Смірнова Вікторія виграли повний грант на участь у міжнародній конференції «Perspektywy Women In Tech Summit 2019», що проходила 13-14 листопада у Warszawskie Centrum Expo XXІ (м. Варшава, Польща).

Під час проведення саміту студентки мали можливість відвідати виставки та поспілкуватися з представниками провідних світових IT-компаній: Flex, Google, Intel, TomTom, Amazon, Facebook, Cisco тощо.

Наталя та Вікторія також взяли участь у цікавих воркшопах:

  • Cisco “Living on the Edge”;
  • Google “Pass the Turing Test”;
  • Amazon “People and Technology - our way of thinking big”;
  • 3М "You may become a manager srarting as a manual tester";
  • Intel "Hacking AI";
  • Microsoft "#Already. Learn, shape and get inspired".

На цих воркшопах студентки вдосконалили свої знання з галузі ІТ, обмінялися цікавими ідеями, інтенсивно попрацювали у групах.

Дівчат вразив захід Big Smart Celebration, на якому вони побачили «чудо» техніки та мали можливість спробувати його в дії - оригінальну німецьку машину шифрування (кодування) повідомлень з 1930-х років.

І звичайно, на саміті не обійшлося без приємних подарунків: від екосумок та шоперів до блокнотів і наліпок, фотографій від Amazon у різноманітних аксесуарах.

Студентки висловили вдячність організаторам саміту, координаторам української делегації, а також завідувачці кафедри інформатики та методики її навчання Надії Романівні Балик та викладачам цієї ж кафедри за можливість участі в євроінтеграційних процесах та налагодження контактів у сфері ІТ.

 

 

Освітній тренінг із розробки інтегрованих проектів з використанням технологій доповненої реальності

   З метою урізноманітнення освітнього процесу інноваційними формами роботи для ефективного засвоєння навчального матеріалу, канд. пед. наук, доц. Карабін О. Й. провела тренінг для майбутніх фахівців початкової та дошкільної освіти з розробки інтегрованих проєктів із використанням технологій доповненої реальності.

 Потужним інструментом підвищення інформаційно-цифрової компетентності студентів факультету початкової освіти, в контексті реалізації концепції Нової української школи, виступають технології доповненої реальності спрямовані на практико-орієнтований професійний розвиток для успішної самореалізації в освітній діяльності.

  Впровадження технологій доповненої реальності в освітній процес майбутніх фахівців забезпечує підвищення мотивації до систематичного оволодіння практичними вміннями і навичками, посилює увагу, підвищує науково-пізнавальний досвід, сприяє комплексності розвитку інформаційної й медіа-грамотності, продукує можливість використання візуалізованого контенту для науково-дослідницької роботи.

  Важливими складовими тренінгу стала зацікавленість майбутніх фахівців до використання інтерактивного контенту, яка передбачала створення тривимірних інтерактивних моделей із переходом від двовимірного зображення до тривимірного віртуального об’єкта з ефектом інтерактивності, можливості поєднання фізичного та цифрового візуалізованого контенту для відтворення наочної віртуальної 3D проєкції в реальному часі.