Тернопільський національний педагогічний університет – учасник всесвітньої ініціативи День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”

П’ятий рік поспіль фізико-математичний факультет Тернопільського національного педагогічного університету є організатором заходів в університеті, які спрямовані на поширення знань про небезпеки для користувачів інтернету та формування умінь щодо уникнення загроз інформаційної та кібербезпеки в мережі. Для студентів університету в рамках заходу викладачі кафедри інформатики та методики її навчання Балик Н.Р., Барна О.В., Василенко Я.П., Струк О.О., Олексюк В.П., Романишина О.Я., Карабін О.Й., Генсерук Г.Р., Скасків Г.М. провели інформаційні бесіди із студентами різних спеціальностей, у яких окреслили проблеми конфіденційності, кібер-залякування, дезінформації, поширення потенційно шкідливого вмісту та хижацької поведінки в мережі та обговорили практичні аспекти уникнення загроз в інтернеті.

Студенти фізико-математичного факультету успішно пройшли сертифікований бліц-курс від Програми Мережних академій Cisco зі складанням сертифікаційного тесту. Усі учасники заходу грали в онлайн гру, розроблену Центром демократії та верховенства права за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні» – «Вижити в Інтернеті – місія (не)здійсненна» (http://game.cedem.org.ua/).

Запрошуємо кожного долучитись до спільноти тих, хто вболіває за те, щоб кожен міг використати можливості всесвітньої мережі з максимальним пом’якшенням її негативних впливів.   Разом ми маємо право втілювати позитивні зміни в Інтернеті та підвищувати обізнаність з важливих для нас проблем!

80 проєктів до 80-річчя університету

3 лютого 2020 року в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка відбулась регіональна науково-практична конференція «Цифрова освіта: соціально-інноваційні проєкти сталого розвитку університету та громади».

Конференція дає старт курсу «Комп’ютерні інформаційні технології  в освіті та науці», який уже 15 років поспіль проходить у формі тренінгів для магістрантів усіх спеціальностей університету. Діяльність у курсі покликана сформувати компетентності молодого науковця у площині розробки та розвитку інноваційних освітніх, соціальних, наукових, практичних проєктів на базі цифрових технологій. Розвиток програм і розробка навчальних курсів, впровадження нових інструментів і технік навчання, стимулювання народження інновацій і є відображенням прагнення бути на вістрі всього нового, що є візією кафедри інформатики та методики її навчання.

Розпочала роботу конференції проректорка з наукової роботи та міжнародного співробітництва, доктор біологічних наук Фальфушинська Галина.

Спікерами конференції були завідувачка кафедри інформатики та методики її навчання, кандидат педагогічних наук, доцент Балик Надія,  заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Бицюра Леонід Олексійович, керівник ГО "Освітньо-аналітичний центр розвитку громад", співзасновник міжнародного музичного фестивалю "ФАЙНЕ МІСТО" Максим Черкашин, продюсерка філії ПАТ НСТУ Тернопільська регіональна дирекція Биндас Зоряна, лінійна продюсерка радіомовлення ua.Тернопіль Моргун Ірина, співкоординатор програми «Вивчення Української Хартії вільної людини у навчальних закладах Тернопільської області» Ігор Ковалик, декан фізико-математичного факультету Громяк Мирон, керівник  відділу у справах молоді  доцент Володимир Брославський.

Протягом тижня магістранти працюватимуть над створенням інноваційного проєкту для сталого розвитку університету та громади і представлятимуть свої ідеї та розробки на підсумковому пітчингу «80 проєктів до 80-річчя університету».

Учасники конференції

Початок роботи конференції

Панельна дискусія – тренди цифрової освіти від завідувача кафедри інформатики Надії Балик

Панельна дискусія – несподівані сюрпризи знайшли своїх власників уже сьогодні…

 

ВПЕРШЕ У ТНПУ МІЖНАРОДНЕ ЗМАГАННЯ ЗІ СТВОРЕННЯ КОМП'ЮТЕРНИХ ІГОР GLOBAL GAME JAM

З 31 січня по 2 лютого вперше у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка проводиться Global Game Jam. У цьому глобальному заході, що об'єднує як початківців так і професіоналів, індивідуальних розробників так і співробітників великих компаній, взяли участь більше ніж вісімсот міст світу, 9 з них ‒ в Україні.

Учасниками події були члени спільноти Ternopil Gamedev, а також студенти та магістранти фізико-математичного факультету ТНПУ, які об'єдналися у невеликі групи та розробляли ігри, використовуючи як готові середовища розробки, так і власні платформи.

До прикладу, наші студенти мали змогу продемонструвати свої знання, вміння та навички із виконання функцій розробника комп’ютерних ігор, графічного дизайнера, фахівця з інформаційних технологій та Game Studies і зробити хорошу основу для популяризації нової спеціальності 122 Комп'ютерні науки (Інженерія ігрових проектів).

Для 48-ми годинного хакатону було оголошено тему REPAIR. Команди розробили такі ігри: RepairKit - зібрати ключі, для того, щоб відремонтувати авто; RepairRunner - зібрати Repair items для відновлення корабля.

Куратор Global Game Jam у Тернополі, засновник спільноти Ternopil Gamedev, організатор подій ігрової розробки у Тернополі Павло Вітер відзначив учасників змагань сертифікатами.

Доцент кафедри інформатики та

методики її навчання Лещук С.О.

 

Технології розробки кросплатформних комп’ютерних ігор вивчають на фізматі

  6 грудня 2019 року на фізико-математичному факультеті було проведено практичний семінар для студентів з популяризації розробки комп’ютерних ігор з використанням ігрових рушіїв Unity 3D та Kodu Game Lab. Координаторами цього заходу стали завідувач кафедри інформатики та методики її навчання Н.Р. Балик та доцент цієї ж кафедри В.Ю. Габрусєв.

  Основне завдання семінару полягало в ознайомленні студентів з сучасними методами та технологіями розробки кросплатформних комп’ютерних ігор, а саме: технології анімації та створення ігрового контенту, технології фізичного моделювання об'єктів, технології людино-комп'ютерної взаємодії, графічні технології комп'ютерних ігор і віртуальної реальності, ігрові мобільні технології,  сучасні кросплатформні мови програмування, які використовуються на рівнях компіляції, виконання та кросплатформні інтерпретатори, а також  формування у студентів професійних умінь і навичок щодо розробки кросплатформних комп’ютерних ігор та створення ігрового контенту за допомогою Unity 3D та Kodu Game Lab.

  Студенти представили свої розробки, які були створені на основі попередньо вибраної платформи. Найактивніші учасники отримали сертифікати.

 

На фізико-математичному факультеті ТНПУ студенти створювали проєкти з використанням цифрових технологій

   Під час проходження комп’ютерної практики студенти 1 курсу факультету іноземних мов під керівництвом викладачів кафедри (координатор практики Г. Р. Генсерук, керівники практики Н. Р. Балик, С. В. Мартинюк, І. М. Грод, О. Й. Карабін, А. В. Вельгач) створювали інтегровані проекти для Нової української школи, розвитку та модернізації ТНПУ і м. Тернополя. Теми проєктів були цікавими та різнопрофільними: «Дитячий англійський клуб «You can», «Вчимо англійську цікаво», «Програма міжнародного обміну для учнів», створення на базі ТНПУ комфортної зони для відпочинку, емоційного розвантаження студентів «SPASE ROOM», «STOP Bullying», «Соціальні мережі у нашому житті», «Екотранспорт», «Досвід переробки відходів у Німеччині», «Цілі сталого розвитку».

   Ідеї та підходи щодо планування проєкту студенти обговорювали з використанням інтерактивних дошок. За допомогою ментальних карт було розроблено схеми та стратегії розвитку кожного проєкту. Основний контент студенти представляли у вигляді інфографіки, брошур, буклетів, інтерактивних книг. До кожного проєкту було представлено мотивуючий відеоролик. Популяризацію проєкту й обговорення його результатів студенти реалізовували з використанням хмарних сервісів.

  Розробка таких інтегрованих проєктів сприяла розвитку цифрової компетентності студентів, формуванню критичного мислення та навичок науково-дослідної роботи.

 

Детальніше...