Двері ТНПУ відкриті для усіх, хто прагне здобувати знання!
- 11 квітня 2024
- Автор: Оксана Басіста
На фізико-математичному факультеті вчергове викладачі Гернесук Г.Р., Барна О.В., Мартинюк С.В., Мохун С.В., Федчишин О.М. та студенти групи мСОІн-13 Бабій Денис, Гуска Денис, Клекот Віталій проводили навчальну екскурсію для шкільництва. Цього разу в гостях науки та технологій побували школярі та педагоги Тернопільського академічного ліцею «Генезис».
Учасники екскурсії
Екскурсія в STEM -центрі
Майстерка з робототехніки від магістрів
Цікаві розповіді супроводжувались маленькими майстерками, в яких учні розмірковували над розвитком технологій, досліджували роботи, керували дроном, експериментували з розумним домом спостерігали плями на сонці та визначали час за сонячним годинником.
Фізика та астрономія – це цікаво!
На завершення один із учнів сказав: «Я буду навчатись на цьому факультеті! Почекайте мене!». І ми точно почекаємо і радо зустрінемо усіх!
Доц. Барна О.В.
Технології розробки комп’ютерних моделей з елементами доповненої реальності при вивченні астрономії
- 01 квітня 2024
- Автор: Оксана Басіста
На фізико-математичному факультеті – чергова зустріч з обміну досвідом, пов’язана з одним з найбільш важливих аспектів інтеграції в освіті, цілеспрямованим об’єднанням, синтезом відповідних освітніх компонентів у самостійну систему цільового призначення, яка спрямована на забезпечення цілісності знань та умінь студентів.
Магістр групи мСОІн-13 Євген Безверхній представив результати свого магістерського дослідження, яке пов’язане з розглядом можливостей використання технологій доповненої реальності в освіті. Завідувач кафедри фізики та методики її навчання Сергій Мохун в контексті даного дослідження став ініціатором розробок серії моделей планет Сонячної системи (з елементами доповненої реальності) для використання їх в якості додатку до зошита при вивченні астрономії [Мохун С. Астрономія. Робочий зошит. 11 клас: Вид-во «Підручники і посібники», 2019. 64 с.].
Зауваження щодо створеної моделі
Дуже важливим пунктом в освітньому процесі є практичні заняття. Вони дають змогу не тільки закріпити знання, а й показати поведінку у реальному житті.
Меркурій Земля Венера доповнена реальність
Модель Венери доповнена реальність
Своїми методичними розробками магістр поділився зі студентами групи СОІМ-43 на парах з комп’ютерного моделювання у свого наукового керівника, доцента кафедри інформатики та методики її навчання Інни Грод.
Процес створення моделі
Процес створення QR-коду
Основне завдання полягало в ознайомленні студентів з сучасними методами та технологіями розробки таких додатків, а саме: технології анімації, технології фізичного моделювання об'єктів, технології людино-комп'ютерної взаємодії, графічні технології та технології віртуальної реальності, мобільні технології, а також формування у студентів професійних умінь і навичок щодо розробки рухомих моделей засобами BlippAR.
Студенти представили свої розробки, які були створені на основі попередньо вибраної планети.
Модель Землі доповнена реальність
Група планет_доповнена реальність
Проведене дослідження може бути продовжене в напрямі розробки навчально-методичних комплексів із проєктування предметно-орієнтованих систем віртуальної та доповненої реальності як складової професійної підготовки майбутніх фахівців.
Інна Грод, доцент кафедри інформатики та методики її навчання
Першокурсники відкривають науку
- 30 листопада 2023
- Автор: Оксана Басіста
Якісна підготовка фахівця розпочинається з перших днів навчання на фізико-математичному факультеті і складається не тільки з оволодіння фаховими компетентностями, які передбачені освітньою програмою, в процесі аудиторних занять. Велика увага приділяється і поза аудиторній роботі. Підтвердження цьому – екскурсія в Центр науки Тернополя, на якій побували студенти групи СОІМ-15 разом із куратором Барна О.В. Студенти не тільки ознайомились із експонатами центру, а й обговорили їх можливі сфери застосування у майбутній професії. Яскраві емоції та залучення до наукових відкриттів - запорука формування позитивної мотивації до діяльності в галузі STEM, яка розвивається та популяризується в рамках діяльності STEM-центру Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Маємо нові ідеї та плануємо майбутні проєкти!
Учасники екскурсії
Шифр групи на конструкторі ландшафту
Доцент Барна О.В.
Цифровий учитель
- 11 жовтня 2023
- Автор: Оксана Басіста
Науково-педагогічні працівники Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та весь університет загалом мають неабиякі здобутки в плані цифровізації освіти. Власні напрацювання та співпраця із міжнародними інституціями дають змогу ділитись досвідом та будувати освітню політику не тільки в Україні, а й за кордоном. Підтвердженням цього факту є розробка унікального курсу для педагогів «Цифровий учитель», який створено групою українських експертів у співпраці із студією онлайн-освіти EdEra та Інститутом освіти для миру та сталого розвитку ім. Махатми Ганді ЮНЕСКО (MGIEP) за підтримки гранту Google.org та Міністерства освіти і науки України (https://study.ed-era.com/uk/courses/course/4033?fbclid=IwAR1MhUp66EdTNK2rjjIp-gXylIUmmx2YGIXO01xKi7a1j62Xb7EiBZrIS_E ). До складу експертної групи авторів увійшла доцентка кафедри інформатики та методики її навчання Барна Ольга Василівна.
Курс дасть розуміння, як:
дібрати ефективні цифрові інструменти для заняття, залежно від освітніх цілей;
оцінювати та контролювати опанування учнями цифрових засобів і безпечної навігації в інтернеті;
створити безпечне середовище для навчання учнів із використанням засобів цифрової педагогіки.
Курс буде корисним студентам та їх наставникам, які цікавляться сучасними методиками навчання своїх предметів, опановують цифровими технологіями в освіті та науці, розширюють горизонти класичного курсу педагогіки та планують стати учасниками спільноти цифрових учителів.
Доц. Ольга Барна
Вебінар зі створення проєктів для Нової української школи
- 18 травня 2023
- Автор: Оксана Басіста
На фізико- математичному факультеті відбувся вебінар на тему «Створення проєктів НУШ з використанням цифрових інструментів» (організатори – Галина Шмигер, Надія Балик, Ярослав Василенко). Учасники вебінару – учителі інформатики Тернопільської, Львівської та Івано-Франківської областей.
Основні напрями роботи вебінару:
- інтегроване навчання – зміна сенсу освіти
- організаційні та науково-методичні умови створення навчальних проєктів;
- особливості реалізаціїї STEM-проєктів для НУШ.
Під час вебінару учителі продемонстрували конкретні приклади створених ними інтегрованих навчальних проєктів для учнів молодших та середніх класів. У цих проєктах передбачено формування в учнів ключових компетентностей, наскрізних умінь та ціннісних орієнтирів, що записані у Державних стандартах початкової та базової середньої освіти.
Під час обговорення науково-методичних умов створення навчальних проєктів учасниками вебінару було підведено підсумок, що застосування цифрових технологій та інноваційної педагогіки в навчальному процесі є діяльним інструментом забезпечення успіху Нової української школи.
Учасники вебінару зі створення проєктів для НУШ
Приклад роботи учнівських груп у інтегрованому проєкті
Робота над дослідженням у STEM-проєкті для учнів 7 класу «Інтернет речей»
Застосування цифрових технологій у проєктній діяльності
Використання інтерактивних вправ у проєктній роботі
Галина Шмигер